Xerrada

Una conversa a Laie amb Eudald Espluga i Maria Sevilla

I si el capitalisme ha mort i el sistema que ara habitem és una cosa molt pitjor? És el nostre un regne de depredació de recursos ecològics i energètics, tecnològicament automatitzat, que com un zombie o un dimoni continua ignorant els límits biofísics del planeta i amenaça amb extingir tota forma de vida?

A Imaginar la fi. Horror climàtic, tecnofeixisme i esperança apocalíptica (Raig Verd / Paidós), Eudald Espluga analitza el pas de la happycràcia al capitalisme gòtic, abordant la manera en que construïm políticament els imaginaris de la fi del món, i com l’ombra del col·lapse total determina les respostes individuals i col·lectives davant les amenaces climàtiques, energètiques o tecnològiques.

En la mateixa línia, al seu assaig No desitjaràs els béns del proïsme (Fragmenta), Maria Sevilla explora com el capitalisme tardà ens desvincula de la matèria i ens incita al desig il·limitat d’acumulació. A La nit ovípara (Documents Documenta), la mateixa autora investiga des de la poesia les potències del llenguatge de l’horror i el weird lovecraftià per generar un espai on pensar les transformacions d’aquest capitalisme gòtic.

El proper 9 de juny, a partir de les 18 h, l’Eudald Espluga i la Maria Sevilla dialogaran sobre les declinacions monstruoses del tecnocapitalisme i el paper que hi pot jugar la literatura de terror.

Dimarts 9 de juny a les 18 h. a la Sala Picasso de Laie Pau Claris.

->Aforament limitat amb inscripció prèvia de plaça al següent formulari.



Dades activitat

Laie Pau Claris09/06/2026
Carrer de Pau Claris, 85, 08010 Barcelona
* Places limitades