alt text
Afegir a favorits

EL MÓN, UN ESCENARI

SHAKESPEARE, EL GUIONISTA INVISIBLE
PÉREZ, XAVIER/ BALLÓ, JORDI

IVA inclòs

Per a la seva comoditat, pot sol·licitar la recollida d'aquest exemplar en qualsevol de les nostres botigues físiques. La informació sobre disponibilitat en l'e-commerce no implica l'existència de estoc físic en botiga.

Per a consultar el estoc en botiga física pot contactar amb qualsevol de les nostres botigues.

Estat: En estoc

DetallsANAGRAMA
2015
232 pàgines
Format: Rústica
ISBN: 9788433915252
Idioma: CATALÁNMatèria: Assaigs sobre cinema
DescripcióD'on sorgeix la idea que Shakespeare, avui, escriuria per al cinema o la televisió? Tal vegada de la intuïció col·lectiva, que aques t llibre constata, que en bona part de la ficció audiovisual contemporània persisteix la petja d'un coautor no acreditat, invisible, la influència del qual serpenteja enmolts procediments dramàtics irrenunciables. Els inicis in media res, la síntesi de tragèdia i comèdia, la dramatització de la natura, els diàlegs adversatius o el paroxisme de la violència són recursos que el teatre de Shakesp eare va portar a un grau exquisit de mal·leabilitat. La ficció encara els adopta i els remodela d'una manera particularment insisten t, potser perquè en aquests moments s'ha fet més visible que mai una percepció profètica de l'autor d'Al vostre gust: que el món cam ina cap a una constant autorepresentació. D'aquí l'extrema modernitat del dramaturg. I d'aquí, també, que Jordi Balló i Xavier Pérez s'hi hagin fixat per elaborar el seu darrer llibre. De Joc de trons a El cavall de Torí, de Funny Games a Breaking Bad, de L'amic d e la meva amiga a The Big Bang Theory, entre d'altres, Balló i Pérez salten amb elegància per damunt de les èpoques per identificar les relacions del corpus shakespearià amb els universos narratius de la contemporaneïtat. El món, un escenari ofereix una cosmovisió que va més enllà d'un sol autor per expandir-se en altres direccions a través de formes dramàtiques que perduren. Per ventura l'ant ecedent de moltes metaficcions de Hitchcock, Godard, Almodóvar o Aaron Sorkin no es troba en la play scene de Hamlet? Aquest és l'ob jectiu del llibre: identificar-nos com a actors i espectadors d'un relat sense fi.

TEMES